Contracten (of overeenkomsten)

Als ondernemer heeft u dagelijks te maken met contracten/overeenkomsten. Ze vallen onder het verbintenissenrecht. We beoordelen en maken contracten, doen zonodig de onderhandelingen en als het nodig is voeren we er procedures over.

Uw doelstellingen vormen het uitgangspunt bij de te sluiten overeenkomst. Contracten maken en beoordelen is een vak apart. Dat blijkt alleen al uit het grote aantal procedures dat wordt gevoerd over dit onderwerp. Wij ondersteunen u op de volgende gebieden:

Onderhandelingen – Mag u onderhandelingen zo maar afbreken? Wanneer gaat een overeenkomst in? Hoe hard zijn die afspraken? Waar moet u op letten bij het onderhandelen? Wat zijn de valkuilen? Wij zijn thuis in deze materie en we begeleiden u er graag in.

Algemene voorwaarden – Slimme algemene voorwaarden kunnen u een stevige contractuele positie geven. Wij stellen ze op, of we beoordelen ze voor onze cliënten.

Webshop – voor ‘elektronische’ overeenkomsten gelden specifieke regels. Als u een webshop heeft of vaak contracten afsluit via internet, is het goed om u dat te realiseren.

Procederen over contracten – Soms ontstaan er problemen bij de uitvoering van een contract. Ook dan zijn we er voor u. Als overleg geen soelaas biedt, begeleiden we u vakkundig in een juridische procedure.

Contractbeheer – Een contract dat ‘rammelt’ kan tot veel problemen leiden. Maar dat geldt ook voor verouderde contracten. Dus moet u ze regelmatig tegen het licht houden. Of u laat het aan ons over, wel zo goed geregeld.

Internationale contracten – Bijna elke onderneming doet wel eens zaken met buitenlandse afnemers of leveranciers. In welke taal wordt er dan onderhandeld en gecontracteerd? Welk recht is van toepassing op de overeenkomst? Allemaal van belang voor uw contractuele positie. Wij hebben goede contacten met collega’s in het buitenland, waardoor we zulke contracten ook waterdicht kunnen maken.

quote-mr-r-c-j-theuns-robert